close
歌名''Paris'',浪漫之都,就一語道出這是首浪漫的歌!
優雅堅定的歌詞配上輕柔的女和聲,
The Chainsmokers的大部份歌曲的特色:飄然柔美又帶有力量
這首當然也是
而Paris代表的也不只有浪漫,還有緬懷過去一段情緣的意思
這段發生在巴黎的戀情,被現實束縛,戀人知道最後還是會無疾而終,但他們深愛對方,甚至願意一起下墜,要讓世人知道,他們就是天生一對
當我在聽這首歌時,會有種走路有風的感覺XD,好像一切的困難我都可以邁開大步去面對,
 
堅定你自己想要的,那還怕甚麼?
我的目標明確,再多大風大浪,我也能正面迎擊
勇敢的活在當下,創造最刻骨銘心的過程,你就是最成功的那一個了。
mv也給人一種飄飄然又神祕的感覺呢
 
We were staying in Paris
我們當時待在巴黎
To get away from your parents
擺脫了妳的父母
And I thought, "Wow, if I could take this in a shot right now
我想 哇 也許我能把握這一幕
I don't think that we could work this out."
但我不覺得我會成功
Out on the terrace
站在瞭望台
I don't know if it's fair but I thought,
我不知道這是不是公平
"How could I let you fall by yourself
我只知道我不會讓妳獨自墜落
While I'm wasted with someone else?"
然而我卻把時間花在其他人身上...
If we go down then we go down together
不如我們一起面對
They'll say you could do anything
妳什麼都辦得到
They'll say that I was clever
而我聰明過人
If we go down then we go down together
如果我們一起下墜
We'll get away with everything
我們可以逃離一切
Let's show them we are better
讓他們知道我們是天生一對
Let's show them we are better
讓他們知道我們適合彼此
Let's show them we are better
讓他們知道我們就是天作之合
We were staying in Paris
我們當時待在巴黎
To get away from your parents
擺脫了妳的父母
You look so proud standing there with a frown and a cigarette
妳站在那兒 做了個鬼臉 嘴上叼了根菸 看起來是那麼自得其樂
Posting pictures of yourself on the Internet
妳還在網路上放了自己的照片
Out on the terrace
站在瞭望台
We breathe in the air of this small town
我們享受這小鎮的空氣
On our own cuttin' class for the thrill of it
重拾當時翹課刺激的感受
Getting drunk on the past we were livin' in
在我們的回憶裡喝得爛醉
If we go down then we go down together
如果我們一起下墜
They'll say you could do anything
妳hold住一切
They'll say that I was clever
我聰明伶俐
If we go down then we go down together
如果我們一起下墜
We'll get away with everything
就能逃離一切
Let's show them we are better
證明我們是天作之合吧
Let's show them we are
我們向他們證明
Show them we are
昭告天下
Show them we are
昭告天下
Show them we are
昭告天下
Let's show them we are better
昭告天下我們就是天作之合吧
We were staying in Paris
我們當時待在巴黎
Let's show them we are better
證明我們適合彼此
Let's show them we are
跟他們證明
Show them we are
就要他們知道
Show them we are
秀給他們知道
Show them we are
讓他們知道
Let's show them we are better
讓他們知道我們就是天生一對
If we go down then we go down together
如果我們一起面對
They'll say you could do anything
你能搞定一切
They'll say that I was clever
而我聰明過人
If we go down then we go down together
不如我們一起下墜
We'll get away with everything
我們就能逃離一切
Let's show them we are better
就讓他們知道吧
We were staying in Paris (if we go down) X3
我們待在巴黎
Let's show them we are better
我們詔告天下
We were staying in Paris
我們留在巴黎
Let's show them we are better
我們天生一對
Let's show them we are better
沒人能拆散我們
If we go down
我們一起面對
Let's show them we are better
我們是天作之合
If we go down
我們一起面對
Let's show them we are better
沒人能比你我更適合彼此
If we go down
我們一起
Let's show them we are better
昭告天下
arrow
arrow
    文章標籤
    西洋歌翻譯 the chainsmoker
    全站熱搜

    abc8877307 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()